Mówi się, że dobra fabuła to taka, którą trudno przeanalizować, bo jest aż tak angażującym emocjonalnie doświadczeniem. Opowiadanie w grach – tekstem, obrazem, mechanikami – sprawia, że gracz widzi cel w spędzaniu kolejnych godzin w wirtualnym świecie. Historia sprawnie realizowana przez język gry komputerowej – w odróżnieniu od książkowych czy filmowych fabuł – poprzez swoją interaktywność daje graczowi realny, znaczący wpływ na świat przedstawiony i czyni go tak naprawdę współtworcą dzieła. Stworzenie takiej opowieści to jednak rzecz niełatwa i nawet najbardziej wprawiony architekt wirtualnych światów musi śledzić trendy, rozwijać warsztat i poszukiwać inspiracji. Podczas dwudniowych warsztatów z Narrative Designu pomoże w tym doświadczona projektantka gier Danuta Psuty.
Spotkanie będzie platformą do wymiany doświadczeń w dziedzinie projektowania narracji. W czasie dwudniowego szkolenia odkryjesz techniki stojące za najbardziej wciągającymi fabułami gier komputerowych, dowiesz się, jak zaplanować, a następnie wdrożyć narrację do świata gry, uwzględniając jej gatunek oraz warstwę mechaniczną, a także rozwiniesz warsztatową wiedzę dotyczącą tworzenia dialogów, postaci oraz prowadzenia fabuły.
W czasie szkolenia porozmawiamy m.in. o:
- stosowaniu klasycznych metod narracyjnych w świecie gier
- motywach napędzających narrację fabularną; czy warto korzystać z metody „uratuj kotka”?
- „nic tak nie ożywia jak trup” – czyli jak budować emocjonujące zwroty akcji
- jak projektować poziomy gry tak, aby wspierały narrację i angażowały gracza
- hub – jego znaczenie w budowaniu fabuły; w jaki sposób można go użyć do przekazania informacji o świecie gry, postaciach i fabule.