Narrative Design

W czasie dwudniowego szkolenia odkryjesz techniki stojące za najbardziej wciągającymi fabułami gier komputerowych, dowiesz się, jak zaplanować, a następnie wdrożyć narrację do świata gry, uwzględniając jej gatunek oraz warstwę mechaniczną, a także rozwiniesz warsztatową wiedzę dotyczącą tworzenia dialogów, postaci oraz prowadzenia fabuły.

 

Kiedy i gdzie:

14 i 15 grudnia 2023, Krakowski Park Technologiczny (ul. Podole 60, Kraków)

 
Dla kogo:

writer, game designer, narrative designer, gameplay designer, level designer

 

Koszt:

1050 PLN netto

 

Jeśli w całym cyklu Digital Dragons Workshops wezmą udział co najmniej trzy osoby z Twojej firmy – otrzymasz zniżkę w wysokości 20% na każde zajęcia!

 

 

Zapisz się

Program

Mówi się, że dobra fabuła to taka, którą trudno przeanalizować, bo jest aż tak angażującym emocjonalnie doświadczeniem. Opowiadanie w grach – tekstem, obrazem, mechanikami – sprawia, że gracz widzi cel w spędzaniu kolejnych godzin w wirtualnym świecie. Historia sprawnie realizowana przez język gry komputerowej – w odróżnieniu od książkowych czy filmowych fabuł – poprzez swoją interaktywność daje graczowi realny, znaczący wpływ na świat przedstawiony i czyni go tak naprawdę współtworcą dzieła. Stworzenie takiej opowieści to jednak rzecz niełatwa i nawet najbardziej wprawiony architekt wirtualnych światów musi śledzić trendy, rozwijać warsztat i poszukiwać inspiracji. Podczas dwudniowych warsztatów z Narrative Designu pomoże w tym doświadczona projektantka gier Danuta Psuty.

 

Spotkanie będzie platformą do wymiany doświadczeń w dziedzinie projektowania narracji. W czasie dwudniowego szkolenia odkryjesz techniki stojące za najbardziej wciągającymi fabułami gier komputerowych, dowiesz się, jak zaplanować, a następnie wdrożyć narrację do świata gry, uwzględniając jej gatunek oraz warstwę mechaniczną, a także rozwiniesz warsztatową wiedzę dotyczącą tworzenia dialogów, postaci oraz prowadzenia fabuły.

 

W czasie szkolenia porozmawiamy m.in. o:

 

  • stosowaniu klasycznych metod narracyjnych w świecie gier
  • motywach napędzających narrację fabularną; czy warto korzystać z metody „uratuj kotka”?
  • „nic tak nie ożywia jak trup” – czyli jak budować emocjonujące zwroty akcji
  • jak projektować poziomy gry tak, aby wspierały narrację i angażowały gracza
  • hub – jego znaczenie w budowaniu fabuły; w jaki sposób można go użyć do przekazania informacji o świecie gry, postaciach i fabule.

Harmonogram

 

Część ogólna

 

  • Konflikt – czyli co pcha historię do przodu
    • Konflikt zewnętrzny
    • Konflikt wewnętrzny
  • Klasyczne narracje
    • Struktura trójaktowa
    • Struktura pięcioaktowa
  • Inne struktury:
    • podróż bohatera, typy postaci w podróży bohatera
    • Metoda „Uratuj kotka”

 

Część o grach

 

  • Narracja filmy/książki vs gry
  • Konflikt ludonarracyjny – skąd się bierze? Czemu pisarze są tak często izolowani od reszty zespołu?
  • Narracja na poziomie – jak wykorzystuję struktury narracyjne przy tworzeniu poziomu
  • „Show, don’t tell” czyli troszkę o enviro-storytellingu
    • Deus Ex: Human Revolution
    • Resident Evil 4 (oryginał)
  • Hub, czyli miejsce odpoczynku dla gracza, gdzie można przekazać najwięcej historii
  • Jak rozpocząć grę: studium przypadku
    • Doom 2016
    • Amnesia: the dark descent
    • Batman: Arkham Asylum
    • Death Stranding

Mentorka

Danuta Psuty

Danuty Psuty – urodziła się w Łodzi, z wyboru warszawianka. Dla świata wirtualnego tworzy kolejne poziomy do gier komputerowych. Pracowała dla Techlandu, Ubisoftu, People Can Fly i Flying Wild Hog. Obecnie tworzy horrory z firmą Bloober Team. Po zakończeniu pracy nie wstaje od biurka, bo pisze opowiadania i powieści. Debiutowała w 2021 thrillerem Zła dziewczyna, który ukazał się jako audiobook na platformie Empik Go. Obecnie rozmawia z wydawnictwami o publikacji kolejnej powieści.

Lubi horrory psychologiczne, chociaż po The Ring nie spała trzy miesiące. Ma dwa koty, które znienacka wskakują na kolana.

 

LinkedIn

 

Zapisz się na warsztaty

Godzina
Tytuł
Opis
Mentor
Od:09.00Do:16.00
  • Krakowski Park Technologiczny

Narrative Design

14-15.12.2023

  • #DigitaDragonsWorkshops
  • #Narrative Design

W czasie dwudniowego szkolenia odkryjesz techniki stojące za najbardziej wciągającymi fabułami gier komputerowych, dowiesz się, jak zaplanować, a następnie wdrożyć narrację do świata gry, uwzględniając jej gatunek oraz warstwę mechaniczną, a także rozwiniesz warsztatową wiedzę dotyczącą tworzenia dialogów, postaci oraz prowadzenia fabuły.

 

FORMULARZ REJESTRACYJNY

Pamiętaj! Jeśli w całym cyklu Digital Dragons Workshops wezmą udział co najmniej trzy osoby z Twojej firmy – otrzymasz zniżkę w wysokości 20% na każde zajęcia!